Co i za ile w branży

O pieniądzach nigdy dość rozmów, przynajmniej nam Polakom nigdy dość.
Dziwne, bo mówi się, że pieniądze lubią ciszę i że tylko w ciszy rosną.

W ostatnich dniach pojawiło się kilka artykułów  na temat pieniędzy w branży reklamowej, ze wskazaniem na fotografię. Festiwal publikacji rozpoczęło polskie zestawienie Olgi Drendy opublikowane na portalu Digital Camera Polska pod tytułem: Ile zarabia fotograf w Polsce?

Postanowiliśmy zrobić rekonesans i dowiedzieć się jaka jest prawdziwa sytuacja finansowa fotografa w Polsce.
Od ponad 30 początkujących i doświadczonych fotografów z różnych dziedzin z całego kraju zebraliśmy stawki (podane w tabelach są stawkami netto) i wysłuchaliśmy ich opinii na temat ogólnej sytuacji na rynku i prognoz na przyszłość. Zobaczcie czego się dowiedzieliśmy!
Olga Drenda, Ile zarabia fotograf w Polsce? Zobacz realne stawki!, Digital Camera Polska

 

Facebook!
O kilku innych publikacjach informowaliśmy na bieżąco na fanpejdżu Creamteam Branding & Advertising Design Studio na Facebooku. Ot, masz kolejny powód, by odwiedzać nas częściej.

Najważniejsza z nich, a może po prostu najciekawsza, to informacja z anglojezycznego APhotoEditor. Mamy tu na myśli tekst autorstwa J. Dudley z Wonderful Machine opublikowany pod tytułem Pricing & Negotiating: Portraits of Real Customers for Advertising Shoot. Zobacz, dlaczego trzeba było zapłacić ponad sto tysięcy dolarów za kilka zdjęć.

Ciekawe, co na zagraniczne stawki powiedzą koledzy z branży — szczególnie przedstawiciele gałęzi fotograficznej — którzy byli zbulwersowani zawartością polskiego raportu wspomnianego powyżej, oraz ci z wypowiadających się w raporcie, którzy twierdzą, że branża w Polsce przeżywa kryzys.

 

Darmo o pieniądzach, tego jeszcze w żadnym kinie nie grali, przyznaj!
Mało? Może darmowy raporcik, szersze opracowanie tematu pieniądza,
tak opisywane na stronie z darmowymi e-bookami www.ebook43.pl:

Obszerne, szczegółowe i wszechstronne opracowanie o tym,
co każdego interesuje najbardziej: kto, ile zarabia?
Przygotowane przez zespół ekspertów pod kierunkiem Michała Tomczaka. Opublikowane przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców oraz Centrum im. Adama Smitha.
Znajdziesz w nim dane dotyczące nie tylko Polski, ale także wielu innych krajów Europy i świata.
Dowiesz się, w jakich branżach i na jakich stanowiskach zarabia się najwięcej.
Jak zależy pensja od wielkości przedsiębiorstwa?
Jak kształtuje się płaca minimalna w Polsce i w innych krajach?
I wiele więcej.

Wciąż mało?! Niech zaspokoi więc twoją ciekawość Paylandia 2013 Salary Guide, bardzo ładny e-book z danymi z rynku USA o zarobkach w branży designerskiej i reklamowej, do pobrania tutaj.

 

Oczywiście, zapytasz pewnie, a jakie są nasze stawki…
Nie sądzisz, że pieniądze lubią ciszę i że tylko w ciszy rosną?!
Dlatego odezwij się do nas, korzystając z jednego z dostępnych kanałów przedstawionych na stronie kontaktowej Creamteam Branding & Advertising.
Pozwól nam zapoznać się z twoimi planami, pomysłami, zakładanym budżetem, oczekiwaniami, a otrzymasz odpowiedź, w której postaramy się wyjść naprzeciw twoim potrzebom.

 

_

Zobacz także:

2 Pingbacków/ Trackbacków