Myliłem się, spieraliśmy się, Ty miałeś rację

Kiedyś nie zgodziłem się z Piotrem Vaglą Waglowskim w kwestii zasięgu Państwa w internecie (co jest o tyle dziwne, że zasadniczo zgadzam się z tezami prawnymi Piotra, publikowanymi przez niego na Vagli.pl).
Pamiętam, była taka gorąca dyskusja (także między nami, choć grono dyskutantów było dużo większe), odnosząca się do delegacji praw organów Państwa nabytych w drodze ustawy w kontekście SM (social media).
Może przez zbytnią wiarę w ludzi, a może przez bagatelizowanie znaczenia medium społecznościowego—a jednak, jak czas pokazał, fejkowe informacje w SM, o odwołaniu tego czy tamtego urzędnika, znajdują swoich wyznawców, nawet w prasie—nie dostrzegłem wtedy, że granice przyzwoitości zostaną naruszone.

A naruszone zostały bardzo szybko: czekoladowe i różowe orły (właściwie Orły), różnorakie formy insygniów Państwa na poszczególnych stronach jego organów, czy lwy, jakże swojsko egipskie, na Prezydenckich podarunkach—i tu chcę zauważyć: design i jedność identyfikacyjna to tylko wierzchołek góry lodowej spraw, które urzędnicze głowy zepsują, gdy im na to pozwolić.

Nie dostrzegłem tych zagrożeń pewnie dlatego, że jestem wyznawcą idei: mądrej głowie wystarczy świadomość, że kto mądry, ten do granicy się nie zbliża (np. wspomnianej tu granicy na styku polityki i pieniędzy publicznych), by, nawet przypadkiem, jej nie przekroczyć, przecież żona Cezara musi być poza wszelkim podejrzeniem.
Dla reszty są przepisy, trudno, sami sobie tak robią…
Dziś okazuje się, że ta reszta to żadna tam resztówka… dziś też okazuje się, że muszę i chcę też Vagli powiedzieć słowa przeprosin: spieraliśmy się i, sorry Piotrek, myliłem się, Ty miałeś rację.

mareksy

Zobacz także odpowiedź Piotra Vagli Waglowskiego na ten list mareksego.

_

Czytaj dalej na blogu Creamteam Branding & Advertising Design Studio:

Pisaliśmy na podobne tematy także w innych naszych wpisach, których już dziś nie pamiętamy. Ale nic to! Spróbuj użyć wyszukiwarki umieszczonej na górze po prawej stronie, a w niej użyj słów kluczy, np. Adobe, Microsoft, font, licencja, konsument, prawo itd. Nie zapomnij, że blog Creamteam Branding & Advertising Design Studio ma także archiwum, a w nim taką samą wyszukiwarkę, umieszczoną w tym samym miejscu.

1 Pingback/ Trackback